اذعان پرتیراژ ترین روزنامه ایتالیا به پیشرفت و رشد شهر تهران
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

روزنامه ایتالیایی "کوریرا دلا سرا" در گزارشی مبسوط از ششمین مجمع شهری جهان در ناپل ، با انتقاد از وضعیت سیستم مترو در این کشور اروپایی ، مترو تهران را در مقایسه با این کشور بسیار تمیز تر و سریع تر معرفی کرد.

به گزارش "تهران سما" روزنامه پر تیراژ "کوریرا دلاسرا" پس از برگزاری ششمین مجمع شهری جهان در ناپل در گزارشی به این رویداد مهم پرداخت و از نکات جالب توجه این گزارش اذعان این روزنامه به برتری مترو شهر تهران از این کشور اروپایی بود.

روزنامه  "کوریرا دلاسرا" در این گزارش از قضاوت بیرحمانه تهران از ایتالیا سخن گفته و عنوان کرده شهر تهران پیشرفت های خود را در حوزه حمل و نقل به رخ اروپا کشید .

در ادامه این گزارش آمده است : در غرفه تهران در نمایشگاه ششمین مجمع شهری جهان یک تصویر بزرگ از شهر در شب پر از نور و با تصویری از برج میلاد که نمادی از پیشرفت است به چشم  می خورد . در پوسترها هم تاریخچه حمل و نقل در این کلان شهر یازده میلیونی را می خوانیم.

این گزارش می افزاید : در طول دهه گذشته در تهران 4 خط مترو ساخته شده است که به طور ضربدری مسیر خود را طی می کنند . مترو تهران شامل هشتاد ایستگاه و 150 قطار است که کار جابه جایی 2.5 میلیون مسافر را در روز انجام می دهد.

این روزنامه ایتالیایی مجمع شهری جهان و نمایشگاه حاشیه آن را فرصت مناسبی برای مقایسه شهرهای جهان با یکدیگر عنوان کرده و با طعنه به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که با "عشوه گری و ارائه خرما و چای" نظر بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خود جلب می کردند ، اقدام کشورمان در ارائه علمی پیشرفت ها و استفاده از اسلاید و گرافیک در معرفی پایتخت را ستوده است.

غرفه تهران در این نمایشگاه با تصاویر نمادهای مدرن شهر تهران و معرفی پیشرفت ها و فناوری های تهران مزین شده بود و زیبایی غرفه تهران به حدی بود که بسیاری از بازدیدکنندگان در کنار نمادهای تهران عکس می انداختند و در مقام مقایسه شهر تهران را با شهرهای بسیار پیشرفته جهان مطابقت می دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب